فهرست اخبار
ستاد مدیریت بانک باید در خدمت شعب باشد
مجید اسدی فر مدیر شعب گلستان در جمع روسای دوایر مدیریت، مباحث و موضوعات مطرحشده در گردهمایی مدیران ارشد بانک را جهت همکاران حاضر در این نشست مطرح نمود. وی در این زمینه گفت: از مهمترین موضوعات در حوزه خدمات بانکی، شناسایی و شفافیت کارمزدهای بانکی، سود در تعهد دولت، درک مشترک و واقعی از ترازنامه و آیتم های آن، جذب منابع، آشنایی مردم با خدمات الکترونیکی بانک، تأمین 40 درصد از هزینههای بانک از محل کارمزدهای دریافتی، وصول مطالبات غیر جاری و طرح اقدام ملی مسکن میباشد.
اسدی فر افزود: باید نگاه جدیدی به ترازنامه داشته باشیم و در بخش مالی میبایست تمامی پروندههای سود در تعهد دولت بازنگری و مجدداً پیگیری شود. وی در ادامه اظهار داشت: موارد حفاظتی و امنیتی در شعب باید به جد توسط همکاران مورد توجه قرار گیرد و کنترل و نظارتهای لازم در این خصوص صورت پذیرد. مدیر شعب گلستان توضیحاتی را در خصوص ساختار سازمانی جدید بانک ارائه کرد و خواستار دقت و توجه کافی همکاران در مکاتبات مربوطه و پیگیری امور شد.
مجید اسدی فر خطاب به همکاران، ضمن اشاره به پذیرش 140 هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی توسط بانک مسکن بر تعیین تکلیف نمودن طرح مسکن مهر و کارمزد محور بودن آن، مصرف درست و بجای تسهیلات و پرهیز از انحراف تأکید کرد. وی یادآور شد: لازم است اطلاعات بانکی در قالب صورتهای مالی از کل به جز، اعلامشده و در حوزه های کاری مربوطه اولویتبندی لازم صورت پذیرد.
مدیر شعب استان به نقل از مدیرعامل بانک گفت: کل ستاد بانک میبایست در خدمت شعب باشند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر تکریم اربابرجوع و مشتریان و حفظ نظم بصری و رعایت آراستگی ظاهری همکاران با لباس فرم و نیز آراستگی شعب تأکید کرد.
مدیر شعب گلستان در ادامه توجه لازم به پیشگیری از جعل اسناد در سطح شعب، حفظ اموال و داراییهای بانک، رعایت شئون بانک و حفظ حجاب، کنترل حملات سایبری و نظارتهای لازم، جلوگیری از نفوذپذیری اطلاعات، توجه به پدافند غیرعامل و برگزاری جلسات آن با توجه به حساسیت موضوع، بایگانی مناسب اسناد و پرونده ها، بررسی و کنترل حسابهای راکد، شناسایی آسیبها و نقاط قوت و ضعف، گردش شغلی به موقع کارکنان و اطلاعرسانی و فرهنگسازی قانون اصلاح چک را خواستار شد.
اسدی فر تصریح کرد: 30 درصد از اعتبارات در اختیار مدیریتها قرار گرفته است که بدون ایجاد رسوب میتوانند با شناسایی صحیح مشتریان و بازاریابی مناسب مصرف و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.
گفتنی است، این نشست به دلیل شرایط کرونا، فقط با حضور روسای دوایر مدیریت برگزار شد و مطالب و مباحث مطرحشده در آن از طریق اتوماسیون اداری به روسای شعب استان اطلاعرسانی و ارسال شد.